dimarts, 12 de juliol del 2011

EXPERIMENTACIÓ I APRENENTAGE DE CIÈNCIA I TECNOLOGIA



Arrel dels resultats de l'informe PISA, els ensenyants en el camp de la ciència van posar a sobre la taula la necessitat d'experimentar la ciència i la tecnologia per fer-les entendores i atractives.

Notícia publicada a web UAB: http://www.uab.es/servlet/Satellite/noticies/detall-d-una-noticia-1090226434100.html?noticiaid=1300778908704

Podeu consultar l'informe ENCIENDE (enllaç: http://www.cosce.org/pdf/Informe_ENCIENDE.pdf) que recull anàlisis i propostes a fi d'acostar la ciència als nens i fer que l'aprenentatge de la ciència sigui atractiu per a ells.

Si el llegiu, veureu que la primera proposta transversal recull la necessitat de reduir els continguts de les matèries de ciència per deixar prou temps per aprofundir i experimentar.

Al vídeo que us oferim, i que forma part del programa "X(P)rimenta" trobareu això mateix: nens "tocant" la ciència. De ben segur que les coses que aprendran d'aquesta forma les recordaran més temps i podran aplicar-les a la seva vida molt més que les que només han llegit i subratllat en un llibre.

Si voleu veure encara més vídeos, us podeu connectar a: http://www.recercaenaccio.cat/agaur_reac/AppJava/ca/index.jsp

I, una vegada més, us convidem a conèixer les nostres obres de divulgació científica a http://www.tibidaboedicions.cat/node/14

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada